RASEINIŲ RAJONO UGDYMO ĮSTAIGŲ VADOVAI DALYVAVO ERASMUS+ PROJEKTE

2024 m. spalio 5-12 d. Raseinių r. Ariogalos gimnazijos direktorius Arvydas Stankus, Viktoro Petkaus progimnazijos direktorius Ramūnas Bružas, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos direktorius Linas Dargevičius ir Šaltinio progimnazijos direktorė Vaiva Zubrickienė dalyvavo Europass Teacher Academy organizuotuose kvalifikaciniuose kursuose „ Transformuojančioji lyderystė: kaip įgalinti pasekėjus ir bendruomenes“ pagal ERAZMUS+1 programos pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000132044 San Cristobal de la Laguna mieste, Tenerifėje, Ispanijos karalystėje.

Į 30 val. kursus susirinko dalyviai iš Bulgarijos, Suomijos, Švedijos, Airijos, Vengrijos ir Lietuvos.

1-oji diena. Mokymų vadovė Sheryn Moon pasiūlė keletą aktyvių metodų ir žaidimų. Susipažinę su mokymų dalyviais, aptarėme skirtingas švietimo sistemas, jų panašumus ir skirtumus, savo įstaigų dalyvavimą projektuose, informacinių technologijų taikymą ugdyme. Aptarėme skirtingus lyderystės modelius.

2 diena. Dieną pradėjome mankšta ir išradingumą skatinančia praktika – žaidimu. Mokymų klasėje aptarėme geros ir blogos vadovų dienos ypatybes. Aktyvią darbo dieną užbaigėme diskusija apie organizacijos vertybes ir jų laikymąsi konkrečioje įstaigoje.

3 diena. Užsiėmimai vyko Anangos nacionaliniame parke. Mokėmės atpažinti skirtingas emocijas, atlikome įvairias praktikas.

4 diena. Aptarėme transformacinės lyderystės principus: motyvacija (apie vadovo gebėjimą pasidalinti vizija, kuri būtų patraukli ir įkvėptų pasekėjus, apie aukštų tikslų iškėlimą ir parodymą, kad vadovas yra įsipareigojęs asmeniškai siekti organizacijos tikslų); inovacijos (apie lyderių galią skatinti bendruomenės narius  naujoms idėjoms ir kūrybiškumui skleistis, apie prisiimamas rizikas ir gebėjimą vertinti naujas bendruomenės narių idėjas); mentorystė (apie vadovo galimybes suteikti asmeninę paramą ir kiekvieno bendruomenės nario padrąsinimą, atskleidžiant unikalius komandos narių gebėjimus); vadovo vaidmuo (aukštų moralės standartų demonstravimą, veiksmus, kuriančius pasitikėjimą ). Diskutavome kaip organizacijoje kurti pasitikėjimu grįstą bendradarbiavimą. Dienos pabaigoje atlikome praktikas, kurių metu mokėmės atskirti situacijų vertinimą ir stebėjimą.

5 diena. Aptarėme mokymų metu įsisavintas praktikas, kas patiko, pasidalijome mintimis ką galėtume pritaikyti savo ugdymo įstaigose.

 Kursais likome labai patenkinti, nes be teorinės dalies, atlikome daug vadovui skirtų stiprinimo praktikų bei ugdėme savo emocinį intelektą, aktyvų klausimą, neverbalinės komunikacijos empatiją.

Kadangi mokymai kiekvieną dieną vyko iki 14.00 val., turėjome galimybę susipažinti su Tenerifės lankytinomis vietomis ir objektais. Aplankėme Teidės nacionalinį parką, sostinę Santa Kruz, Anangos regioninį parką. Likome sužavėti San Cristobal de la Laguna miestu, kuriame gyvenome ir mokėmės. Šis miestas iki 1723 metų buvo Tenerifės sostinė. Visas miesto istorinis centras 1999 metais įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Tai tikras istorijos muziejus po atviru dangumi, kuriame galima apžiūrėti nuostabius architektūrinius paminklus, XVII- XVIII amžiuje statytus tradicinius salos namus.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas