Erasmus+ kvalifikacijos kėlimo kursai „Suomijos ir Estijos mokyklų geriausių praktikų lyginamoji analizė“

      Mes, šešios Raseinių rajono mokytojos: Edita Šauklytė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, Renata Jocienė, Raseinių r. Ariogalos gimnazijos vyresnioji anglų kalbos mokytoja, vyresnioji socialinė pedagogė, Ramutė Stonienė, Raseinių r. Girkalnio pagrindinės mokyklos vyresnioji matematikos mokytoja, Vilma Drungėlienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos matematikos ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė, Lijana Ivoškienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė ir Vilma Miklienė, Raseinių Viktoro Petkaus progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė, dalyvavome kvalifikacijos kėlimo kursuose „Original Best Practices Benchmarking  course. Only for teachers of grades 1-9 (age 6-15 years)“, Suomijoje - Estijoje, 2023 m. balandžio 23-29 d.

      Pirmąją  dieną susipažinome su kursų dalyviais iš Danijos, Belgijos, Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Graikijos, Vokietijos ir Maltos. Turėjome galimybę su Mr. Petri Ilmonen, TRYcamps kalbų mokyklos direktoriumi, susipažinti su miesto įžymybėmis ir maisto kultūros paveldu „Harald Viking“ restorane.

      Antrąją dieną lankėmės Varia Vacational kolegijoje, kurioje kursų kuratorius Mr. Petri Ilmonen supažindino su Suomijos švietimo sistema ir palygino Suomijos, Estijos ir kitų Europos šalių EBPO PISA rezultatus ir nurodė   priežastis, kodėl Suomijos (10) ir Estijos (5) moksleiviai pagal pasiekimus patenka į pirmąjį dešimtuką iš 77 pasaulio šalių. Taip pat turėjome galimybę susipažinti su mokyklos inovatyviomis ugdomosiomis  veiklomis, kurios efektyviai prisideda ruošiant asmens sveikatos ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistus, kirpėjus, fotografus, statybininkus, apdailos darbuotojus.

     Kitą dieną aplankėme pradinę Harjula Campus mokyklą, kurioje mokosi 650 1-6 klasių mokinių. Mokinių ugdymas organizuojamas trijose mokyklėlėse. Mokykloje yra daug mokymosi, darbo ir poilsio erdvių.  Jos lengvai pritaikomos pagal poreikių: 2 kabinetai virsta vienu arba tas pats kabinetas gali tapti patogiomis atskiromis erdvėmis darbui grupėmis. Havukoski mokykla (6-9 klasių mokiniai) yra daugiakalbė mokykla - 34 proc. mokinių yra užsieniečiai, kalbantys 27 skirtingomis kalbomis  (albanų, arabų, turkų,  vietnamiečių, ukrainiečių ir kt.). Mokyklos erdvės taip pat lengvai pritaikomos pagal poreikius - sporto salė virsta koncertų sale, klase ar valgykla. Įdomu tai, kad užėję į mokyklą pirmiausia išvydome kalną batų. Mokiniai vaikšto tik su kojinėmis. Ši taisyklė galioja ir tėvams, ir svečiams. Tai padeda ne tik išlaikyti aplinką švarią, bet ir pasijausti kaip namuose.

      Paskutinę dieną Helsinkyje vyko darbas grupėse, kurio metu buvo pristatomos mokyklos ir jų švietimo sistemos.

Talino technologijos universiteto matematikos ir informacinių technologijų profesorius Laanpere Mart, vienas iš EUNEOS mokytojų bendradarbiavimo asociacijos įkūrėjų, pristatė Estijos švietimo sistemą ir 2018 m. EBPO PISA rezultatus, kurie ne tik nudžiugino, bet ir nustebino juos pačius. Nagrinėdami priežastis ir lygindami rezultatus su Suomijos mokinių rezultatais, profesorius Mart teigia, kad  pagrindinė priežastis yra mažesnis imigrantų iš trečiųjų šalių skaičius negu Suomijoje. Be to, Estijos mokinių akademiniai pasiekimai išliko nepakitę, o kitų šalių pablogėjo dėl padidėjusio dėmesio kūrybiškumo, bendradarbiavimo ir SEU kompetencijų ugdymui. 

   Estijos G. Adolf pradinėje mokykloje mokiniai aprūpinti IKT priemonėmis, neleidžiama naudotis mobiliaisiais telefonais, naudoja e-vadovėlius (nuo 2018 m.), pratybas ir mokymosi platformas. Kiekvienas 9 klasės mokinys sukuria mokyklai vaizdinę mokymo priemonę pasirinkta tema. Visos priemonės talpinamos e-schoolbag. Mokykla turi IT mokinius - pagalbininkus mokytojams, kurie yra įdarbinami mokykloje. Ir mūsų apsilankymo metu jie pravedė robotikos užsiėmimus. Mokykloje 4 dienas mokiniai mokosi mokykloje ir vieną dieną nuotoliniu būdu. Ateityje planuojama, kad 3 dienas mokysis mokykloje, o 2 - nuotoliu.  Ant mokyklos stogo yra įrengta sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, poilsio zonos, hidroponinis šiltnamis, pakeliamos lysvės. Taikydamos įtraukųjį ugdymą, Estijos mokyklos taiko 4 pakopų sistemą: 1) mokiniui skiriamas mokytojo padėjėjas, 2) mokinys laikinai perkeliamas į mini klasę, kurioje ne daugiau nei 5 mokiniai, 3) nukreipiamas į PPT vertinimui ir pritaikoma ugdymo programa, 4) nepasiekus rezultato mokinys nukreipiamas į specialiąją mokyklą.

     Balandžio 28 d. apsilankėme kaimiško tipo jaukią pradinę mokyklą Neeme school (K-6), kurioje mokosi 60 mokinių ir dirba 12 mokytojų. Pernai mokykla paminėjo 125 metų jubiliejų. Klasėse mokosi nuo 6 iki 11 mokinių. Daug dėmesio skiriama tradicijoms ir inovatyvumui. Kursų dalyviai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose: medžio drožimo ir vilnos verpimo. Mūsų komanda pasigamino po 3 medinius etnokultūrinės simbolikos žaislus.

    Po sočių pietų lankėmės  Kuusalu Keskkool mokykloje. Čia ugdomi 686 1-12 klasių mokiniai. Mokykla didžiuojasi savo sportiniais pasiekimais ir šešiais chorais. Kas tris mėnesius mokiniai renkasi vieną iš sporto šakų: plaukimas, krepšinis, buriavimas, irklavimas, dviračių sportas, slidinėjimas, sportinis laipiojimas ir t. t.  Mokykloje įrengta patogi poilsio zona, kurioje mokiniai gali skaityti knygas, žurnalus ir naudotis mobiliais telefonais pertraukų metu.

     Paskutinė diena buvo skirta pasivaikščiojimui po senamiestį, apsilankymui edukaciniuose muziejuose ir baigiamuoju kursų aptarimu ir refleksija. 

    Esame dėkingos ERASMUS+ ir EUNEOS už suteiktas žinias ir patirtis.

Autorius:
Lijana Ivoškienė

Nuotraukos:
Renata Jocienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas