STEAM gniūžtė

Balandžio 28 dieną startavo ilgai laukta Tūkstantmečio mokyklų projekto 106 veikla! Net 30 smalsių I–II gimnazijos klasių mokinių pradėjo nuotykį „STEAM gniūžtės“ stovykloje.

Šios stovyklos tikslas – atverti duris į įvairias edukacines erdves, išbandyti rankomis kuriamas STEAM veiklas, pasinerti į laboratorinius darbus ir eksperimentų pasaulį. Taip pat – išmokti, kaip tyrinėti, kurti ir pristatyti savo projektus!

I-oji diena buvo kupina įspūdžių: po smagios įžanginės veiklos STEAM centre „Miškas moksle ir mokslas miške“, laukė kelionė į Botanikos sodą. Čia mokiniai leidosi į ekskursiją „Tarp istorijos ir ateities dvaro virsmo“, o po sočios pietų pertraukos – dar daugiau atradimų dalyvaujant veikloje „Augmenija – šalių kultūros atspindys“. Tikimės, kad visa ši patirtis ne tik praplės mokinių teorines žinias ir praktinius gebėjimus matematikos bei gamtos mokslų srityse, bet ir padės užauginti aukštesniųjų mąstymo gebėjimų turinčius jaunus tyrinėtojus! Veiklas konsultavo ir globoja VDU komanda – dalis jų vyks VDU STEAM centre, o kita dalis – VDU Botanikos sodo nuostabiose erdvėse.

Stovyklos "STEAM gniūžtė" II-oji diena: nuo paukščių lizdų iki kvapų pasaulio! Antra stovyklos diena tapo tikru nuotykiu – mokiniai leidosi į kelionę per gamtą, pasaulio kultūras ir netgi paukščių architektūrą! Čia netrūko nei smalsumo, nei kūrybos – kiekvienas kampelis virto atradimų laboratorija. „Lizdų inžinerija: kur paukščiai renkasi gyventi?” - Ariogalos gimnazijos tyrinėtojai susipažino su įvairių paukščių namais – nuo šakų supintų lizdelių iki snape nešiojamų šiaudelių! Patys konstravo paukščių lizdus ir aiškinosi, ko reikia patogiam „paukščio būstui“. Kas žino – gal tarp jų jau auga būsimi architektai? „Egzotika oranžerijoje” - keliaudami po oranžeriją, mokiniai pasijuto lyg tropikuose! Apžiūrėjo kaktusus, bananmedžius, egzotiškas gėles, sužinojo, kaip šie augalai prisitaiko prie saulės, drėgmės ar net... smėlio! „Prieskoniniai ir aromatiniai augalai” - kvapų laboratorijoje smalsuoliai tyrinėjo mėtą, baziliką, levandas ir dar daugiau kvapnių draugų. Uostė, skanavo, kūrė savo kvapų mišinius – buvo skanu, įdomu ir naudinga sveikatai! „Pasaulio šventės ir augalai” - kartu leidomės į kelionę aplink pasaulį, sužinojome, kaip augalai puošia pasaulio tradicijas – ir patys kūrėme šventines augalų kompozicijas! Dienos pabaigoje visi dalijosi savo atradimais, kvapais, įspūdžiais ir kūrybiniais darbais. O svarbiausia – pasisėmė įkvėpimo dar daugiau pažinti, kurti ir tyrinėti! Ši stovyklos diena prabėgo kaip viena didelė, kvapni ir spalvinga ekspedicija!

Balandžio 30-oji diena buvo  jau III-čioji stovyklos diena ir mokiniai nė nepajuto, kaip juos įtraukė įspūdinga STEAM gniūžtė! Nuo DNR kodų iki kvapnių prieskonių, nuo eksperimentų iki meno pasaulio – viskas virto viena spalvinga pažinimo švente! „DNR detektyvas (STEAM)” - mokiniai tapo tikrais biologiniais detektyvais – tyrinėjo genetinę informaciją, stebėjo ją mikroskopu ir sužinojo, kodėl kiekvienas mūsų – unikalus kaip sniego gniūžtė! O iš gauto seilių mėginio netgi pavyko išsiaiškinti kas yra ieškomas nusikaltėlis. Vyko smagus komandinis darbas.„Kvapnioji prieskonių edukacija” - kvapai nukėlė vaikus į tolimus kraštus: čia karaliavo cinamonas, kardamonas, pipirai ir kiti aromatiniai augalai. Smalsuoliai juos lygino, rūšiavo, kūrė savo kvapų derinius ir net spėliojo prieskonius užrištomis akimis! „Eksperimentuodami mokomės” - laboratorijoje netrūko šnypštimo, burbuliukų ir netikėtų atradimų! Vaikai mokėsi per praktinius bandymus – kaip vyksta cheminės reakcijos, kas slypi po skysčių spalvomis ir kodėl eksperimentai – tai linksmas būdas mokytis! Diskusija: augalų simbolika mene ir muzikoje. Ar žinojote, kad lelijos reiškia tyrumą, o rožės – meilę? Mokiniai kalbėjosi apie augalų simboliką dailėje ir muzikoje, klausėsi kūrinių, žiūrėjo paveikslus ir net bandė piešti savo jausmus per augalų įvaizdžius. Kūrybiška ir įkvepiančiai! Pabaigoje – laikas pasidžiaugti dienos atradimais. Ką išmokome? Kas nustebino? Ką norėtume išbandyti dar kartą? Refleksija padėjo sustiprinti įspūdžius ir pasidalyti džiaugsmu su bendramoksliais.

IV-oji „STEAM gniūžtės“ stovyklos diena. Kaip ir I-ąją, bei III-čiąją stovyklos dieną, taip ir šįkart veiklos vyko dviejose išskirtinėse vietose – moderniame STEAM centre ir gamtos pilname Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sode. Kaip ir kiekviena diena prieš tai, taip ir ši buvo kupina tyrinėjimų, praktinių užsiėmimų ir kūrybos, skatinančios holistinį pasaulio suvokimą. „Matuoju be liniuotės“ - ši užduotis mokiniams atvėrė akis į tai, kaip mūsų kūnas ir kasdieniai daiktai gali tapti netradiciniais matavimo įrankiais. Naudodami rankų ilgius, pėdas ar net žingsnius, vaikai mokėsi įvertinti atstumus, aukštį ir plotį be įprastų matavimo prietaisų. Ši veikla lavino loginį mąstymą, kūrybiškumą ir skatino pasitikėti savo pojūčiais. „Pažink drugius!“. Botanikos sodo drugelių ekspozicija tapo įkvėpimo šaltiniu pažinti vabzdžių pasaulį iš arčiau. Mokiniai ne tik stebėjo įvairių rūšių drugius, bet ir sužinojo apie jų gyvenimo ciklą, ekologinę reikšmę bei prisitaikymą prie aplinkos. Veiklos metu dalyviai atliko stebėjimus, fiksavo spalvų ir sparnų raštų skirtumus, bei kūrė savo iliustracijas, perteikiančias pamatytą grožį.„Aukso pjūvio taisyklė interjero dizaine“. Šio užsiėmimo metu mokiniai susipažino su vienu iš universaliausių estetikos principų – aukso pjūvio taisykle. Dalyviai analizavo garsius interjero dizaino pavyzdžius, bandė atpažinti proporcijas, kurios kuria harmoningą erdvės pojūtį, ir patys projektavo kambarių išdėstymus laikydamiesi šios matematinės formulės. Tai buvo puiki proga suprasti, kaip matematika gali tapti meninės išraiškos dalimi. „Naujo tilto Botanikos sodui projektavimas“ – dar viena įdomi, naudinga ir patikrinanti mokinių žinias, bei įgūdžius veikla. Dienos pabaigoje mokiniai buvo kviečiami reflektuoti – ką naujo sužinojo, kas buvo įdomiausia, kokie iššūkiai kilo ir ką norėtų pritaikyti ateityje. Refleksijos buvo pateikiamos kūrybiškai, tad tai padėjo apibendrinti įgytas žinias ir sustiprinti mokymosi patirtį.

V-oji STEAM stovyklos diena. Ariogalos gimnazijos moksleiviai turėjo galimybę dar kartą įsitikinti, kad STEAM stovykla – tai vieta, kur mokymasis virsta nuotykiu, o mokslas ir kūrybiškumas susilieja su gamta. Vienas labiausiai įkvepiančių užsiėmimų – „Energija iš gamtos“ – ar tikrai mokniai žino visus galimus energijos šaltinius? „Miško terapija (Biologinė harmonija)“. Gamta – ne tik mokymo priemonė, bet ir emocinė atrama. Užsiėmimas „Miško terapija“ Floristikos dirbtuvės atvėrė duris į kūrybišką augalų pasaulį. Vaikai mokėsi komponuoti augalus, derinti spalvas, tekstūras ir formas. Naudodami Botanikos sode rastus augalus, jie kūrė individualias kompozicijas, kuriose atsispindėjo metų laikų spalvos, augalų simbolika ir jų asmeninis stiliaus pojūtis. Tai buvo puiki proga derinti estetiką su botanika, o gal net pažadinti būsimo floristo ar kraštovaizdžio dizainerio pomėgį. Orientacinėse varžybose mokiniai suskirstę į komandas, pasitelkę Botanikos sodo žemėlapį ir nuotraukose pateiktus objektus, kovojo tarpusavy ir rungtyniavo, ieškojo nurodytų objektų sode, fotografavosi prie jų, o veiklų pabaigoje buvo skaičiuojami taškai, nugalėtojai buvo apdovanojami. Stovyklos veiklų refleksija – svarbi emocinio ir pažintinio augimo dalis. Mokiniai kalbėjosi apie įgytas žinias, dalinosi savo patirtimis ir emocijomis, kūrė trumpus dienoraščio įrašus, piešinius ar net mini filmukus. Tai skatino sąmoningą mokymąsi, stiprino bendrystės jausmą ir padėjo įtvirtinti naujas patirtis. 

Stovykla „STEAM gniūžtė“ parodė, kad mokymasis gali būti ne tik naudingas, bet ir žaismingas, kūrybiškas bei įkvepiantis. Derinant gamtos grožį su technologijomis, menais ir mokslais, ugdomas ne tik intelektas, bet ir jautrumas aplinkai bei bendruomeniškumas. Stovyklautojai grįžo namo ne tik praturtėję žiniomis, bet ir labiau įsiklausę į save ir pasaulį aplink. Tokios patirtys formuoja visapusiškai išsilavinusius, sąmoningus ir kūrybingus jaunuolius – ateities kūrėjus.

 

 

 

Nuotraukos:
Aušra Gedgaudienė, Jūratė Klimienė, Žaneta Kalėjutė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas