101 TŪM PROJEKTO VEIKLA. NUO IDĖJOS IKI REZULTATO: II a gimnazijos klasės mokinių STEAM tiriamieji projektiniai darbai

Šiuolaikinėje švietimo sistemoje vis daugiau dėmesio skiriama praktiniam mokinių ugdymui, kuris remiasi tarpdisciplininiu požiūriu ir realių problemų sprendimu. Viena iš efektyviausių tokių veiklų formų – STEAM projektiniai tiriamieji darbai, apimantys gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos sritis. Net 20 II a gimnazijos klasės mokiniai aktyviai įsitraukė į šį procesą, atlikdami ir pristatydami kūrybiškus, moksliškai pagrįstus projektus.

Mokiniai kartu su darbų vadovais – matematikos, fizikos, chemijos, biologijos, technologijų ir informatikos mokytojais - pasirinko įvairias temas, apimančias tiek griežtuosius mokslus, tiek socialinius aspektus, nuo aplinkosauginių ir sveikatos tyrimų iki kultūrinio paveldo ir skaitmeninių technologijų analizės. Štai kokios STEAM tiriamųjų projektinių darbų temos:

1.     Statistinis tyrimas: II gimnazijos klasės mokinių fizinių rodiklių kitimas.

2.     Požymių raiškos dažnis II gimnazijos klasės mokinių tarpe.

3.     Taisyklingieji briaunainiai. Taisyklingieji briaunainiai gamtoje ir aplinkoje.

4.     Nupjautiniai taisyklingieji briaunainiai. Futbolo kamuolys.

5.     Demografinė Ariogalos krašto padėtis.

6.     Simetrija tautinėje ornamentikoje.

7.     Garso izoliacija, izoliuojančių medžiagų tyrimas.

8.     Vandens svarba gyvenime. Lašo dydžio priklausomybė nuo tirpalo koncentracijos.

9.     Gyvenamosios aplinkos vandens telkinio cheminės taršos įvertinimas.

10.  Vandens filtro kūrimas iš gamtinių medžiagų ir jo efektyvumo palyginimas su pramoniniu filtru.

11.  DNR siūlo išskyrimas iš vaisių.

12.  Augalų žiedadulkių tyrimas.

13.  Kriptografija. Cezario šifro šifravimo priemonė.

14.  Ar darbui kompiuteriu įtakoja aplinkos muzika?

15.  Skaitmeninių šablonų ir filtrų naudojimas fotografijoje: menas ar techninis palengvinimas?

16.  Skaitmeninio turinio kūrimo nauda mokymo(si) procese.

17.  Lietuvių etnografinių regionų tautiniai kostiumai, jų panašumai, skirtumai.

18.  medžiagų panaudojimas mados pramonėje.

19.  Į kalną riedantis kūgis.

20.  Nuožulnia plokštuma besileidžiantis kūnas.

Po projektų pristatymo vykusioje diskusijoje, tiek mokiniai, tiek mokytojai vieningai sutarė, kad tokie projektai ne tik gilina dalykines žinias, bet ir ugdo kritinį mąstymą, komandinį darbą, gebėjimą tyrinėti, kurti ir pristatyti rezultatus viešai. Jie moko mokinius būti ne tik žinių vartotojais, bet ir jų kūrėjais. Be to, daugelis darbų turėjo aiškią praktinę naudą – nuo sveikatos rodiklių stebėsenos iki ekologinių sprendimų paieškų. II a gimnazijos klasės mokinių STEAM tiriamieji projektai atskleidė jų gebėjimus savarankiškai tyrinėti, taikyti žinias praktikoje bei ieškoti atsakymų į realius gyvenimo klausimus. Tokia veikla – ne tik ugdymo proceso dalis, bet ir svarbus žingsnis formuojant sąmoningą, kūrybišką ir atsakingą jauną žmogų.

Džiugu, kad mokiniai demonstravo ne tik teorines žinias, bet ir gebėjimą dirbti praktiškai: atliko eksperimentus, apklausas, tyrė medžiagų savybes, analizavo rezultatus ir viešai pristatė savo išvadas mokyklos bendruomenei. Šie projektai parodė, kad STEAM sritys – tai puiki galimybė ugdyti mokinių smalsumą, tyrinėjimo džiaugsmą ir atsakomybę už savo bei visuomenės ateitį. Dėkojame visiems dalyviams ir juos konsultavusiems mokytojams!

 

Nuotraukos:
Aušra Gedgaudienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas