Raseinių r. Ariogalos gimnazija

Kelias į ateitį: paskutiniai projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ karjeros mokymai

  • Paskelbta: 2025-10-22
  • Kategorija: Renginiai

Spalio 22 dieną dvidešimt Raseinių r. Ariogalos gimnazijos 5–8, I–IV gimnazijos klasių mokinių dalyvavo paskutiniuose projekto mokymuose „Karjera, studijos, profesija – ateities mokytojo misija ir vizija“ tema „Karjeros galimybės ir įgyvendinimas“.
Tai buvo dar viena prasminga diena, kupina atradimų, įkvėpimo ir žinių, kurios padės mokiniams tvirčiau žengti savo ateities keliu.

Atrasti, bandyti, klysti ir mokytis

Mokymus vedė jau pažįstami ir mokinių itin pamėgti lektoriai – Daiva Šilienė, Edita Mačiulskė ir Laurynas Pečkaitis.

Lektorė Daiva Šilienė priminė, kad pasaulyje egzistuoja net apie 40 000 profesijų, todėl svarbu kuo daugiau jų pažinti, kad galėtume atrasti sau tinkamiausią. Mokiniai atliko praktines užduotis, padėjusias susipažinti su įvairiomis profesijomis ir geriau suprasti, kokios veiklos jiems artimos.

Pasak D. Šilienės, karjeros sėkmė matuojama ne tik pasiekimais, bet ir savirealizacija, gyvenimo bei profesinių tikslų dermė ir pasitenkinimu savo veikla. Ji akcentavo keturis svarbiausius karjeros kelio žingsnius:

„Atrandu pomėgį – bandau praktiką – klystu ir mokausi – pasiekiu tikslą.“
Lektorė palinkėjo mokiniams pasirinkti tą profesiją, kuri ne tik patinka, bet ir tinka.

Kūrybiškumas – sėkmės variklis

Lektorius Laurynas Pečkaitis mokymų temą atskleidė per kūrybiškumo prizmę. Jis pateikė įdomių pavyzdžių, kaip kūrybiškumas padeda versle ir gyvenime, bei dalijosi patarimais, kaip jį lavinti kasdien.

„Kūrybiškumas – tai variklis, kuris pravers tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime,“ – teigė L. Pečkaitis, skatindamas jaunimą drąsiai ieškoti netradicinių sprendimų.

Nuo savęs pažinimo iki motyvacinio laiško

Tuo tarpu Edita Mačiulskė kalbėjo apie karjeros planavimo procesą, kviesdama mokinius pažinti save ir atsakingai planuoti ateitį. Ji pristatė etapus nuo savęs pažinimo (savybės, vertybės, pomėgiai, gebėjimai) iki širdies balso (svajonės, lūkesčiai) ir proto balso (informacijos paieška, analizė).

Mokiniai buvo supažindinti su aktualia statistika apie studijų pasirinkimus Lietuvoje ir užsienyje, aptarė motyvacijos svarbą bei dažniausiai pasitaikančias abiturientų klaidas. Praktinėje dalyje jie mokėsi rašyti motyvacinį laišką, pritaikydami išgirstas žinias realioms situacijoms.

Naudinga patirtis ir stiprus paskatinimas ateičiai

Šie mokymai buvo paskutinė, tačiau labai vertinga „Tūkstantmečio mokyklos II“ projekto dalis. Mokiniai džiaugėsi turėję progą pažinti save, atrasti naujų profesinių galimybių ir įgyti praktinių įgūdžių, kurie pravers planuojant ateitį.

Tai buvo ne tik teorinės žinios, bet ir gyvas, įkvepiantis patyrimas, skatinantis tikėti savimi ir drąsiai siekti svajonių. Dalyviai išsinešė tikėjimą, kad jų karjeros kelias klostysis sėkmingai.


Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis #NaujosKartosLietuva

"Tūkstantmečio mokyklų" programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Autorius:
Ramunė Aksomaitienė

Nuotraukos:
Ramunė Aksomaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas