Erasmus+ tarptautinio projekto dalyvių įspūdžiai Graikijoje

Erasmus+ tarptautinio projekto dalyvių įspūdžiai Graikijoje

Tuomet kai Lietuvą buvo sukaustęs žiemos šaltis, Raseinių r. Ariogalos gimnazijos projektinės grupės komanda iškeliavo šilumos ir pavasario saulės ieškoti. Erasmus+ tarptautinio projekto „Bullying Free Minds“ dėka anglų k. vyr. mokytoja ir projekto koorodinatorė Ariogalos gimnazijoje Aušra Gedgaudienė, socialinė pedagogė Rima Draukšienė, IV a gimnazijos klasės mokinė Skaistė Jurkšaitytė ir III b gimnazijos mokinė Viktorija Butvinskaitė vasario 26 – kovo 2 dienomis turėjo galimybę aplankyti Graikiją ir dešimtą pagal dydį šalyje Volos miestą. Jau ketvirtą kartą čia susitiko projekto bendražygiai iš Rumunijos, Turkijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos ir, žinoma, Graikijos. Šįkart buvo aptariama ir analizuojama ankstyvo išėjimo iš švietimo sistemos problematika ir jos priežastys. Šalys dalyvės taip pat pristatė projektinę veiklą, vykdomą mokyklose, pasidalino gerąja patirtimi.

Šis projektas jau skaičiuoja antrus vykdymo metus, liko tik projekto koordinatorių susitikimas Portugalijoje. Ketvirtasis mokymosi mainų susitikimas buvo paskutinis mokiniams, tad didelis dėmesys buvo skiriamas jų tarpusavio bendravimui, ryšių įtvirtinimui ir sėkmingo bendravimo ir bendradarbiavimo ateityje gairių numatymui.

Vykdant projektą yra svarbios visos veiklos, mobilumai, susitikimai, sklaida, bendradarbiavimas su kitomis institucijomis ir socialiniais partneriais. Ariogalos gimnazijos projektinei komandai yra labai svarbus ir grįžtamasis ryšys. Štai kokiais įspūdžiais dalinasi mokymosi mainų Graikijoje dalyviai. Rima Draukšienė, socialinė pedagogė, teigia: „Projekto susitikime dalyvavusios šalys pristatė savo šalies ir mokyklos situaciją apie patyčių ir ankstyvo  išėjimo iš mokyklos ryšį. Atlikti tyrimai parodė, kad patyčios yra viena iš priežasčių dėl ko paaugliai palieka ugdymosi įstaigą. Rumunijos atstovai pasidžiaugė, kad nors mokymąsi meta nemažas procentas jaunuolių, tačiau pastaraisiais metais į mokyklas jie sugrįžta vyresniajame amžiuje. Visos šalys ieško būdų, kaip mažinti patyčias, vykdyti švietimą ir ugdymą, kad kuo daugiau jaunų žmonių būtų išsilavinę, gebantys integruotis į šiuolaikinę visuomenę kaip jos pilnaverčiai nariai, pasitikintys savimi, tolerantiški. Šalių bendravimas ir bendradarbiavimas padeda suprasti  skirtumus, individualumus, vertinti ir pripažinti kitokią nuomonę bei požiūrį ir ieškoti būdų sprendžiant visiems svarbias problemas. Erasmus+ tarptautiniai projektai padeda mokytis vieniems iš kitų“.

Štai tokiais įspūdžiais pasidalino Viktorija Butvinskaitė, III b gimnazijos mokinė: „Šioje kelionėje ne tik susipažinome su ypatingai įdomia, mistiška senovės Antikos mitologija, Graikijos istorija, ne tik gerėjomės jūra, kalnais ir keriančiais miesto vaizdais, susipažinome su įvairių tautybių žmonėmis, bet taip pat ir kalbėjome rimtomis temomis, apie kurias anksčiau net nesusimąstėme. Prieš atvykstant, kiekvienos šalies atstovai atliko namų darbus: savo mokyklose atliko apklausas apie ankstyvą išėjimą iš mokyklos. Vėliau visi šia informacija pasidalinome Volos miesto mokykloje. Aptarėme, kokią įtaką tam turi patyčios, mokinių su mokytojais ir tarpusavio santykiai, mokyklos mikroklimatas ir asmeninės priežastys. Kitą dieną, Švento Metropolio centre, klausėme seminaro, kuriame buvo detaliai nagrinėjamas ankstyvas moksleivių pasitraukimas iš mokymosi įstaigų, keli romų tautybės mokiniai pasidalino prisiminimais apie jų nelengvą gyvenimą, kurie suvirpino daugelio širdis. Apsilankėme ir pabėgelių priėmimo centre, kuris yra įsikūręs įspūdingo Pelion kalno viršukalnėje. Susipažinome su ten gyvenančių paauglių gyvenimo kasdienybe, plačiau sužinojome apie trečiųjų šalių piliečių integraciją į visuomenę. Žinoma, po rimtų pokalbių rimtomis temomis, mūsų laukdavo ir įdomios edukacinės išvykos nuostabiame Volos mieste ir jo apylinkėse!“.

Abiturientė Skaistė Jurkšaitytė pasakojo: „Erasmus + projekto mokinių ir mokytojų bendras susitikimas ir aptariama tema apie ankstyvą išėjimą iš mokyklos, leido suprasti, kokia yra padėtis skirtingose ES šalyse. Įvairios statistikos, nurodančios, kiek ir kokios priežastys nulemia vidurinės mokyklos nebaigimą, sudarė įspūdį, kad ne patyčios gali būti dažna priežastimi, o neefektyvi edukacinė sistema. Taip pat projektas man padėjo tobulinti anglų kalbos kalbėjimo bei socialinius įgūdžius, susipažinau su daugybe draugiškų ir aktyvių moksleivių. Įvairūs muziejai, lankytinos vietos ir neįprastas lietuvio akiai kraštovaizdis praplėtė akiratį, be to, buvo labai įdomu susipažinti ne tik su graikų kultūra, bet ir su kitų Erasmus + projekto šalių kultūrinėmis ypatybėmis.“

Visos projekto veiklos finansuojamos programos Erasmus+ lėšomis.

Aušra Gedgaudienė, Raseinių r. Ariogalos gimnazijos anglų kalbos vyr. mokytoja,  projekto koordinatorė gimnazijoje.

Projekto vaizdo medžiaga

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
4. 11.05 – 11.50
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 11.05 – 11.50
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50
  • 7. 14.00 – 14.45
  • 8. 14.55 – 15.40
Iki žiemos (Kalėdų) atostogų liko
  • dien.
  • val.
  • min.
  • sek.
Sveika mokykla