Išvyka į mokslo renginį „Tyrėjų naktis“

Paskutinįjį rugsėjo penktadienį Lietuvoje vyksta įspūdingas mokslo renginys „Tyrėjų naktis“.  Šiemet ypatingas dėmesys skirtas mokslui ir mokslininkams, kurie ateitį kuria jau šiandien: paskaitos,  dešimtys eksperimentų, atvirosios laboratorijos, žaidimai ir kita veikla, kvietė visus atėjusius.

Lydimi mokytojų, Laimos Siliūnienės ir Jūratės Klimienės, dalyvavome šiame renginyje, bei paskaitose ir mes, įvairių klasių Ariogalos gimnazijos mokiniai. Apsilankėme Kauno technologijos bei  Aleksandro Stulginskio universitetuose .

Kiekvienas moksleivis galėjo iš anksto registruotis internetu į tam tikras paskaitas, laboratorijas, konkursus, dirbtuves ar ekskursijas. Renginio privalumas, jog vienu metu vyksta daug renginių ir dalyvis gali pasirinkti tai, kas jį domina. Daug mokinių susižavėjo ir dalyvavo eksperimentuose, kurie vyko lauke. O Ariogalos gimnazijos moksleiviai dar išmėgino virtualios realybės akinius, šaudė iš lanko, pamatė kaip susidaro žaibas bei kaip veikia 3D spausdintuvas. Vieni aplankė aukštųjų įtampų laboratorijas, kiti – fizikos bandymų ar radio ryšių paskaitas. Paskaitoje „Žvilgsnis į savo savastį“ ne vien klausėmės, bet ir bendravome vieni su kitais, reikšdami nuomonę, geriau pažinome save. Keturi Ariogalos gimnazijos mokiniai išmėgino savo jėgas „protų mūšyje“ ir užėmė pirmąją vietą, tad grįžo su dovanomis. Renginyje dalyviai vaišinosi neįprastu limonadu, kuriame tirpsta užšaldytas azotas.

Pasisėmę žinių Kauno Technologijos universitete, keliavome į mūsų gimnazijos partnerių  Aleksandro Stulginskio universitetą. Jame sužinojome apie Lietuvos ežerų ir upių poveikį gamtai. Mokslininkas labai vaizdžiai parodė makete, kuriame buvo suformuota upės vaga, kaip vyksta įvairūs gamtos procesai. Sužinojome kokių veiksmų reikia imtis, norint statyti namus netoli upės. Išsiaiškinome, kaip įrengiamos įvairios vandens pralaidos, užtvankos, tiltai. Žiūrėdami į upės maketą, keisdami vandens srovės stiprumą, matėme, kaip vyksta  erozija, pernešimas bei akumuliacija. Tad nebuvo nuobodu klausytis mokslininko, nes viską matėme gyvai, tik sumažintoje versijoje. Po paskaitos patys galėjome formuoti upes, paplūdimius, statyti namus ir tiltus šiame makete. Moksleiviai džiaugėsi, kad ši paskaita jiems buvo naudinga ir tikisi, kad ši informacija jiems pravers ateityje.

Mano manymu, ši išvyka į KTU ir ASU universitetus buvo naudinga mums, ypač tuo, jog paskaitos pateikiamos nestandartine forma, kas neleidžia nuobodžiauti. Žinias, kurias įgijome šios kelionės metu, tikrai manau panaudosime savo gyvenimuose. Dėkoju mūsų gimnazijos administracijai už sudarytą galimybę įgyti žinių netradicinėje aplinkoje.

Raminta Bubliauskaitė, III gimnazijos klasės mokinė